1. Geef je armen een volledige make-over…

  1. Ga op de punt van een stevige stoel of een traptrede zitten. Plaats je handen naast je zij met je vingers naar voren en je knieën in een hoek van 90 graden voor je.
  2. Hef jezelf op en laat je lichaam langs de stoel of traptrede zakken tot je armen een rechte hoek vormen, strek ze uit en hef jezelf weer op. Herhaal.


2. Voor slanke armspieren

  1. Plaats je voeten op schouderbreedte uit elkaar staan en buig je knieën een beetje. Houd je ellebogen in je zij zodat je vuisten tussen je ribben zit.
  2. Stoot je rechterarm langzaam voor je uit, zo ver als je kunt en draai je vuist naar binnen toe. Houd je schouders ontspannen.
  3. Doe hetzelfde met je linkerarm terwijl je je rechterarm terug naar je middel trekt. Als je deze beweging onder de knie hebt kan je hem versnellen. Tel 45 seconden voor één set.


3. De sierlijke schouder shift

  1. Sta met je benen lichtjes gebogen en je voeten op heupbreedte uit elkaar. Neem in beide handen een gewicht (zo zwaar als je zelf prettig vindt) en hef je armen langs je zijkanten omhoog tot ze op schouderhoogte zijn.
  2. Houd een seconde vast en hef de gewichten dan boven je hoofd met je armen op schouderbreedte uit elkaar.
  3. Laat ze weer zakken en stop weer eventjes op schouderhoogte voordat je terug naar de startpositie gaat.


4. Vergeet je biceps niet

  1. Plaats je voeten op heupbreedte, houd je armen langs je lichaam met een gewicht in beiden handen met je handpalmen naar achter gekeerd.
  2. Houd je biceps stil en hef de gewichten naar je schouder en weer terug naar beneden tot de startpositie.


5. Weg met die vleugels!

  1. Ga op je rug liggen met je knieën gebogen en je voeten plat op de vloer. Met een gewicht in beide handen, til je je armen richting het plafond.
  2. Buig je ellebogen en laat je armen achter je hoofd zakken tot de gewichten bijna de grond raken.
  3. Breng je armen weer terug naar de startpositie.

Advertenties